TY - JOUR ID - 330 TI - پنج اصل برای بازی‌های ریاضی غنی از لحاظ آموزشی JO - فرهنگ و اندیشه ریاضی JA - MCT LA - fa SN - 1022-6443 AU - یافتیان, نرگس AU - عبدی, حدیث AD - دانشگاه تربیت دبیرشهید رجایی، گروه ریاضی AD - کارشناس ارشد آموزش ریاضی و دبیر آموزش و پرورش Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 40 IS - 2 SP - 183 EP - 193 KW - بازی آموزشی KW - آموزش ریاضی KW - تکالیف آموزنده DO - N2 - از بازی‌های ریاضی در کلاس‌های مقطع ابتدایی زیاد استفاده می‌شود؛ اما همه بازی‌ها دارای ارزش یکسانی نیستند. معلمان بر چه مبنایی باید درخصوص توصیه یا عدم توصیهٔ بازی‌های مخصوص هر گروه سنّی نظر بدهند؟ در اینجا به منظور کمک به معلمان در مواجه با این مسئله، پنج اصل برای بازی‌های ریاضی که از لحاظ آموزشی پربارند ارائه می‌شود. UR - http://mct.iranjournals.ir/article_330.html L1 - http://mct.iranjournals.ir/article_330_6b6c558d3829b0b1d0372eb8852c6b4d.pdf ER -