آندره وینقدی بر کتاب «شاگردی یک ریاضیدان» [دوره 39، شماره 1، 1399، صفحه 169-179]
آموزش و پژوهش در ریاضیاز مؤسسهٔ ریاضیات تا امپریال کالج لندن: گفتوگویی با دکتر طاهر قاسمی هنری [دوره 42، شماره 2، 1402، صفحه 1-45]
آموزش و پژوهش در ریاضیاتاشارهای به طرح «مستندسازی تاریخ ریاضیات در ایران معاصر» [دوره 42، شماره 1، 1402، صفحه 317-318]
آموزش معلمان ریاضیآموزش معلمان ریاضی، حوزه ای نیازمند پژوهش های عمیق [دوره 35، شماره 1، 1395، صفحه 135-157]
آموزش ابتداییهشدار به جامعۀ ریاضی ایران و علاقه مندان به توسعۀ پایدار کشور [دوره 38، شماره 2، 1398، صفحه 13-35]
آموزش تجویزی فردیدرک بنی از قواعد و پاسخ ها در ریاضیات مبتنی بر آموزش تجویزی فردی [دوره 35، شماره 1، 1395، صفحه 159-183]
آموزش دورۀ متوسطهروند تغییرات برنامۀ درسی مدرسه ای و کتابهای درسی ریاضی ایران
با تأکید بر دورههای متوسطه [دوره 39، شماره 2، 1399، صفحه 41-60]
آموزش داستانی ریاضیبا ذزه تا بینهایتِ مهر اثر مجید میرزا وزیری [دوره 19، شماره 1، 1379، صفحه 49-56]
آموزش ریاضیتفکر مستقل [دوره 22، شماره 1، 1382، صفحه 55-60]
آموزش ریاضیدکتری آموزش ریاضی در دانشگاههای آمریکا [دوره 21، شماره 2، 1381، صفحه 31-53]
آموزش ریاضیاز آموزش و ریاضی تا آموزش ریاضی [دوره 35، شماره 1، 1395، صفحه 9-51]
آموزش ریاضیسنتزی از فلسفه، پژوهش در ریاضی، پژوهش در آموزش ریاضی، آموزش پیش دبستانی تا پایان دورۀ کارشناسی و جنبش حقوق مدنی [دوره 35، شماره 1، 1395، صفحه 67-88]
آموزش ریاضیتحلیل محتوای برنامه درسی معادلات دیفرانسیل [دوره 35، شماره 1، 1395، صفحه 89-102]
آموزش ریاضییک ریاضیدان برای دبیرستان می نویسد [دوره 35، شماره 1، 1395، صفحه 103-111]
آموزش ریاضیچارچوب برنامۀ درسی ریاضی مبتنی بر اصول دوگانی، نیازهای فکورانه و استدلال پی در پی [دوره 35، شماره 1، 1395، صفحه 113-125]
آموزش ریاضیچرا اثبات؟ [دوره 35، شماره 1، 1395، صفحه 127-134]
آموزش ریاضیآموزش معلمان ریاضی، حوزه ای نیازمند پژوهش های عمیق [دوره 35، شماره 1، 1395، صفحه 135-157]
آموزش ریاضیدرک بنی از قواعد و پاسخ ها در ریاضیات مبتنی بر آموزش تجویزی فردی [دوره 35، شماره 1، 1395، صفحه 159-183]
آموزش ریاضینقش تاریخ ریاضیات در آموزش و یادگیری ریاضی [دوره 18، شماره 2، 1378، صفحه 21-33]
انتگرال ریمانانتگرال: از ارشمیدس تا لبگ (قسمت اول) [دوره 32، شماره 1، 1392، صفحه 13-35]
انتگرالگیری با جانشانیقاعده انتگرالگیری با جانشانی و جزءبهجزء همراه با کاربردهایی در قضیه گرین و یکتایی جواب معادلههای دیفرانسیل [دوره 40، شماره 2، 1400، صفحه 163-181]
انتگرالهای منفردسیری در آنالیز فوریه: گفتوگویی با دکتر مهدی هرمزی [دوره 42، شماره 1، 1402، صفحه 1-46]
بازسازی درخت تبارزایشیالگوریتمهای تقریبی برای بازسازی درخت تبارزایشی: کاربردهایی از علوم نظری کامپیوتر در زیستشناسی و بیوانفورماتیک [دوره 40، شماره 2، 1400، صفحه 1-22]
برگبندیدر تقابل با اصل کاوالییری؟ مثالی پارادوکسگونه در دینامیک [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 73-95]
برنامه درسیدکتری آموزش ریاضی در دانشگاههای آمریکا [دوره 21، شماره 2، 1381، صفحه 31-53]
برنامه درسیاز آموزش و ریاضی تا آموزش ریاضی [دوره 35، شماره 1، 1395، صفحه 9-51]
برنامه ریزی چندهدفهاستفاده از بهینه سازی برای بهبود روش های پرتودرمانی در درمان سرطان [دوره 39، شماره 1، 1399، صفحه 41-75]
برنامه ریزی خطیچگونه می توان لم فارکاش را اثبات کرد؟ [دوره 29، شماره 1، 1389، صفحه 41-54]
برنامه ریزی خطیآشنایی با برنامه ریزی روی مخروط های درجه دوم [دوره 27، شماره 2، 1387، صفحه 27-38]
برنامه ریزی خطی نیمه نامتناهیبرنامه ریزی خطی نیمه نامتناهی: الگوریتم های حل و کاربردها [دوره 28، شماره 2، 1388، صفحه 35-55]
برنامه ریزی خطی متناهیبرنامه ریزی خطی نیمه نامتناهی: الگوریتم های حل و کاربردها [دوره 28، شماره 2، 1388، صفحه 35-55]
برنامه ریزی درسی ریاضیچارچوب برنامۀ درسی ریاضی مبتنی بر اصول دوگانی، نیازهای فکورانه و استدلال پی در پی [دوره 35، شماره 1، 1395، صفحه 113-125]
برنامه ریزی غیرخطیچگونه می توان لم فارکاش را اثبات کرد؟ [دوره 29، شماره 1، 1389، صفحه 41-54]
برنامه ریزی غیرخطیاستفاده از بهینه سازی برای بهبود روش های پرتودرمانی در درمان سرطان [دوره 39، شماره 1، 1399، صفحه 41-75]
برنامه ریزی صحیحآشنایی با الگوریتم تقلیل مبنا در شبکه های صحیح و بعضی کاربردهای آن [دوره 23، شماره 2، 1383، صفحه 31-42]
برنامۀ درسیسیر تاریخی تألیف کتابهای درسی در ایران [دوره 35، شماره 1، 1395، صفحه 53-65]
برنامۀ درسیسنتزی از فلسفه، پژوهش در ریاضی، پژوهش در آموزش ریاضی، آموزش پیش دبستانی تا پایان دورۀ کارشناسی و جنبش حقوق مدنی [دوره 35، شماره 1، 1395، صفحه 67-88]
پژوهشظهور آنالیز ریاضی در اوایل قرن بیستم در بریتانیا: نقش جی. اچ. هاردی و انجمن ریاضی لندن [(مقالات آماده انتشار)]
پژوهش دورۀ کارشناسیراهنمای ریاضیدانان در هدایت موفقیت آمیزِ دانشجویان کارشناسی در امر پژوهش [دوره 39، شماره 1، 1399، صفحه 77-95]
پژوهش در آموزش ریاضیسنتزی از فلسفه، پژوهش در ریاضی، پژوهش در آموزش ریاضی، آموزش پیش دبستانی تا پایان دورۀ کارشناسی و جنبش حقوق مدنی [دوره 35، شماره 1، 1395، صفحه 67-88]
پژوهش در ریاضیپنجاه سال انجمن ریاضی آمریکا [دوره 38، شماره 2، 1398، صفحه 1-11]
پژوهش در ریاضیاتفزون از حد ریاضیدان «م. و. زر» وجود دارند [دوره 29، شماره 2، 1389، صفحه 21-29]
پژوهش در ریاضیاتنوربرت وینر، ریاضیدانی برای تمام فصول [دوره 23، شماره 2، 1383، صفحه 77-86]
پژوهش در ریاضیاتریاضیات:مرزها و درونماها [دوره 18، شماره 1، 1378، صفحه 67-69]
پژوهش در ریاضیاتمصاحبه با دکتر سیاوش شهشهانی [دوره 39، شماره 1، 1399، صفحه 157-167]
پژوهش در ریاضیاتنقدی بر کتاب «شاگردی یک ریاضیدان» [دوره 39، شماره 1، 1399، صفحه 169-179]
پرینستونمی خواهم ریاضیدان باشم: فصل 9، سالهای اول [دوره 39، شماره 1، 1399، صفحه 1-6]
پروژه جبرسنتزی از فلسفه، پژوهش در ریاضی، پژوهش در آموزش ریاضی، آموزش پیش دبستانی تا پایان دورۀ کارشناسی و جنبش حقوق مدنی [دوره 35، شماره 1، 1395، صفحه 67-88]
جنبش حقوق مدنیسنتزی از فلسفه، پژوهش در ریاضی، پژوهش در آموزش ریاضی، آموزش پیش دبستانی تا پایان دورۀ کارشناسی و جنبش حقوق مدنی [دوره 35، شماره 1، 1395، صفحه 67-88]
جهانی بودنِ ریاضیریاضیات: علم و هنر [دوره 37، شماره 1، 1397، صفحه 15-33]
جمع نسبیتی سرعتهاساختار جبری جمع در نظریه نسبیت [دوره 30، شماره 3، 1390، صفحه 1-22]
جمع مستقیمدربارۀ گروههایی که با زیرگروهی محض از خود یکریخت هستند [دوره 19، شماره 1، 1379، صفحه 21-27]
دستگاه معادلات دیوفانتیالگوریتم هایی برای محاسبه بزرگترین مقسوم علیه مشترک و کاربرد آنها در حل معادلات دیوفانتی خطی [دوره 21، شماره 1، 1381، صفحه 1-25]
ریاضیات دانشگاهینگاهی به دوره های کارشناسی ریاضیات در ایران [دوره 29، شماره 1، 1389، صفحه 91-106]
ریاضیات دبیرستانیسنتزی از فلسفه، پژوهش در ریاضی، پژوهش در آموزش ریاضی، آموزش پیش دبستانی تا پایان دورۀ کارشناسی و جنبش حقوق مدنی [دوره 35، شماره 1، 1395، صفحه 67-88]
ریاضیات دبیرستانییک ریاضیدان برای دبیرستان می نویسد [دوره 35، شماره 1، 1395، صفحه 103-111]
ریاضیات در فرانسهمصاحبه با هانری کارتان [دوره 18، شماره 1، 1378، صفحه 23-36]
ریاضیات در ایرانمصاحبه با دکتر سیاوش شهشهانی [دوره 39، شماره 1، 1399، صفحه 157-167]
قضیۀ کرانداری یکنواختپدیده های حیرت آور در آنالیز ریاضی و سنجش بزرگی مجموعه ها [دوره 36، شماره 1، 1396، صفحه 35-66]
قضیۀ گودلچرا فلسفه های سه گانۀ مشهور ریاضی مهم هستند [دوره 37، شماره 1، 1397، صفحه 1-13]
قضیۀ گرینقاعده انتگرالگیری با جانشانی و جزءبهجزء همراه با کاربردهایی در قضیه گرین و یکتایی جواب معادلههای دیفرانسیل [دوره 40، شماره 2، 1400، صفحه 163-181]
کاربرد علوم کامپیوتر در بیوانفورماتیکالگوریتمهای تقریبی برای بازسازی درخت تبارزایشی: کاربردهایی از علوم نظری کامپیوتر در زیستشناسی و بیوانفورماتیک [دوره 40، شماره 2، 1400، صفحه 1-22]
کاربردپذیری ریاضیریاضیات: علم و هنر [دوره 37، شماره 1، 1397، صفحه 15-33]
کتاب های درسی ریاضی ایرانروند تغییرات برنامۀ درسی مدرسه ای و کتابهای درسی ریاضی ایران
با تأکید بر دورههای متوسطه [دوره 39، شماره 2، 1399، صفحه 41-60]
کتاب درسی ریاضیسیر تاریخی تألیف کتابهای درسی در ایران [دوره 35، شماره 1، 1395، صفحه 53-65]
کتاب درسی ریاضیدربارۀ مطالب تاریخ علمی کتابهای درسی ریاضی متوسطۀ دوم [دوره 40، شماره 1، 1400، صفحه 79-100]
کد همینگکلاه هایی برای فکر کردن: شعبده بازی ریاضیدانان با کلاه ها [دوره 38، شماره 2، 1398، صفحه 179-191]
کد تکراریکلاه هایی برای فکر کردن: شعبده بازی ریاضیدانان با کلاه ها [دوره 38، شماره 2، 1398، صفحه 179-191]
کریستوفر کلاویوسمفاهیم عدد و مقدار در دورۀ رنسانس [دوره 42، شماره 1، 1402، صفحه 165-191]
کرانهای واریانساتحاد کوواریانس تعمیمیافته برای خانوادهٔ پیرسن با کاربردهایی در تعیین کرانهای پایین واریانس [دوره 41، شماره 2، 1401، صفحه 199-222]
مسئلهٔ طبقهبندیالگوریتمهای تقریبی برای بازسازی درخت تبارزایشی: کاربردهایی از علوم نظری کامپیوتر در زیستشناسی و بیوانفورماتیک [دوره 40، شماره 2، 1400، صفحه 1-22]
مساله شانزدهم هیلبرت23 مساله هیلبرت و نگاهی به مساله شانزدهم آن [دوره 24، شماره 1، 1384، صفحه 33-47]
مساله شانزدهم هیلبرتارتباط مساله شانزدهم هیلبرت با انتگرالهای آبلی و چند روش برای بررسی یکنوایی نسبت دو انتگرال آبلی [دوره 23، شماره 1، 1383، صفحه 31-44]
مسائلطرح و حل مسئله [دوره 39، شماره 1، 1399، صفحه 181-182]
هستی شناسی ریاضیافسانهگرایی و استعاره در فلسفۀ ریاضیات [دوره 36، شماره 2، 1396، صفحه 1-15]
هسته بازمولدنظریه فضاهای برگمن: گذشته، حال و آینده [دوره 31، شماره 2، 1391، صفحه 47-58]
ی
یکنواییارتباط مساله شانزدهم هیلبرت با انتگرالهای آبلی و چند روش برای بررسی یکنوایی نسبت دو انتگرال آبلی [دوره 23، شماره 1، 1383، صفحه 31-44]
یکنواییبرخی رهیافت های جدید به مسئلۀ ضعیف شدۀ شانزدهم هیلبرت [دوره 40، شماره 1، 1400، صفحه 101-118]
یکنواخت سازیشار ریچی ریمانی و کیلر، حدسهای پوانکاره، هندسی سازی و کالابی [دوره 28، شماره 1، 1388، صفحه 53-74]
یکتایی جواب معادلهٔ دیفرانسیلقاعده انتگرالگیری با جانشانی و جزءبهجزء همراه با کاربردهایی در قضیه گرین و یکتایی جواب معادلههای دیفرانسیل [دوره 40، شماره 2، 1400، صفحه 163-181]
یقین ریاضیریاضیات در تقابل با فلسفه و علوم طبیعی [دوره 38، شماره 2، 1398، صفحه 61-75]
یادگیری ماشینآغاز عصری جدید در ریاضیات کاربردی [دوره 40، شماره 1، 1400، صفحه 143-155]
یادگیری ماشینپنجاه سال علم داده [(مقالات آماده انتشار)]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد