آندره وینقدی بر کتاب «شاگردی یک ریاضیدان» [دوره 39، شماره 66، 1399، صفحه 169-179]
آموزش معلمان ریاضیآموزش معلمان ریاضی، حوزه ای نیازمند پژوهش های عمیق [دوره 35، شماره 58، 1395، صفحه 135-157]
آموزش ابتداییهشدار به جامعۀ ریاضی ایران و علاقه مندان به توسعۀ پایدار کشور [دوره 38، شماره 65، 1398، صفحه 13-35]
آموزش تجویزی فردیدرک بنی از قواعد و پاسخ ها در ریاضیات مبتنی بر آموزش تجویزی فردی [دوره 35، شماره 58، 1395، صفحه 159-183]
آموزش دورۀ متوسطهروند تغییرات برنامۀ درسی مدرسه ای و کتابهای درسی ریاضی ایران
با تأکید بر دورههای متوسطه [دوره 39، شماره 67، 1399، صفحه 41-60]
آموزش داستانی ریاضیبا ذزه تا بینهایتِ مهر اثر مجید میرزا وزیری [دوره 19، شماره 24، 1379، صفحه 49-56]
آموزش ریاضیتفکر مستقل [دوره 22، شماره 30، 1382، صفحه 55-60]
آموزش ریاضیدکتری آموزش ریاضی در دانشگاههای آمریکا [دوره 21، شماره 29، 1381، صفحه 31-53]
آموزش ریاضیاز آموزش و ریاضی تا آموزش ریاضی [دوره 35، شماره 58، 1395، صفحه 9-51]
آموزش ریاضیسنتزی از فلسفه، پژوهش در ریاضی، پژوهش در آموزش ریاضی، آموزش پیش دبستانی تا پایان دورۀ کارشناسی و جنبش حقوق مدنی [دوره 35، شماره 58، 1395، صفحه 67-88]
آموزش ریاضیتحلیل محتوای برنامه درسی معادلات دیفرانسیل [دوره 35، شماره 58، 1395، صفحه 89-102]
آموزش ریاضییک ریاضیدان برای دبیرستان می نویسد [دوره 35، شماره 58، 1395، صفحه 103-111]
آموزش ریاضیچارچوب برنامۀ درسی ریاضی مبتنی بر اصول دوگانی، نیازهای فکورانه و استدلال پی در پی [دوره 35، شماره 58، 1395، صفحه 113-125]
آموزش ریاضیچرا اثبات؟ [دوره 35، شماره 58، 1395، صفحه 127-134]
آموزش ریاضیآموزش معلمان ریاضی، حوزه ای نیازمند پژوهش های عمیق [دوره 35، شماره 58، 1395، صفحه 135-157]
آموزش ریاضیدرک بنی از قواعد و پاسخ ها در ریاضیات مبتنی بر آموزش تجویزی فردی [دوره 35، شماره 58، 1395، صفحه 159-183]
آموزش ریاضینقش تاریخ ریاضیات در آموزش و یادگیری ریاضی [دوره 18، شماره 22، 1378، صفحه 21-33]
اصل تجزیهآشنایی با حساب اعداد فازی [دوره 26، شماره 38، 1386، صفحه 49-62]
اصل شمول-طرداثباتهای جدید برای قضایای اقلیدس و اویلر [دوره 29، شماره 45، 1389، صفحه 75-78]
اصل ضرورتدو ادعای دوگان: اولی درباره یادگیری و دومی درباره تدریس (یا به عکس) (این مقاله از مجموعه مقالات فرهنگ و اندیشه ریاضی حذف شده است) [دوره 38، شماره 65، 1398]
ب
ب ینهایت کوچکتاریخچۀ بی نهایت کوچکها و بی نهایت بزرگها در حساب دیفرانسیل و انتگرال [دوره 38، شماره 65، 1398، صفحه 77-121]
ب ینهایت بزرگتاریخچۀ بی نهایت کوچکها و بی نهایت بزرگها در حساب دیفرانسیل و انتگرال [دوره 38، شماره 65، 1398، صفحه 77-121]
بی نهایت کوچک هاآنالیز غیراستاندارد [دوره 24، شماره 35، 1384، صفحه 93-99]
برنامه ریزی غیرخطیچگونه می توان لم فارکاش را اثبات کرد؟ [دوره 29، شماره 44، 1389، صفحه 41-54]
برنامه ریزی غیرخطیاستفاده از بهینه سازی برای بهبود روش های پرتودرمانی در درمان سرطان [دوره 39، شماره 66، 1399، صفحه 41-75]
برنامه ریزی صحیحآشنایی با الگوریتم تقلیل مبنا در شبکه های صحیح و بعضی کاربردهای آن [دوره 23، شماره 33، 1383، صفحه 31-42]
برنامۀ درسیسیر تاریخی تألیف کتابهای درسی در ایران [دوره 35، شماره 58، 1395، صفحه 53-65]
برنامۀ درسیسنتزی از فلسفه، پژوهش در ریاضی، پژوهش در آموزش ریاضی، آموزش پیش دبستانی تا پایان دورۀ کارشناسی و جنبش حقوق مدنی [دوره 35، شماره 58، 1395، صفحه 67-88]
پژوهش دورۀ کارشناسیراهنمای ریاضیدانان در هدایت موفقیت آمیزِ دانشجویان کارشناسی در امر پژوهش [دوره 39، شماره 66، 1399، صفحه 77-95]
پژوهش در آموزش ریاضیسنتزی از فلسفه، پژوهش در ریاضی، پژوهش در آموزش ریاضی، آموزش پیش دبستانی تا پایان دورۀ کارشناسی و جنبش حقوق مدنی [دوره 35، شماره 58، 1395، صفحه 67-88]
پژوهش در ریاضیپنجاه سال انجمن ریاضی آمریکا [دوره 38، شماره 65، 1398، صفحه 1-11]
پژوهش در ریاضیاتفزون از حد ریاضیدان «م. و. زر» وجود دارند [دوره 29، شماره 45، 1389، صفحه 21-29]
پژوهش در ریاضیاتنوربرت وینر، ریاضیدانی برای تمام فصول [دوره 23، شماره 33، 1383، صفحه 77-86]
پژوهش در ریاضیاتریاضیات:مرزها و درونماها [دوره 18، شماره 23، 1378، صفحه 67-69]
پژوهش در ریاضیاتمصاحبه با دکتر سیاوش شهشهانی [دوره 39، شماره 66، 1399، صفحه 157-167]
پژوهش در ریاضیاتنقدی بر کتاب «شاگردی یک ریاضیدان» [دوره 39، شماره 66، 1399، صفحه 169-179]
پرینستونمی خواهم ریاضیدان باشم: فصل 9، سالهای اول [دوره 39، شماره 66، 1399، صفحه 1-6]
پروژه جبرسنتزی از فلسفه، پژوهش در ریاضی، پژوهش در آموزش ریاضی، آموزش پیش دبستانی تا پایان دورۀ کارشناسی و جنبش حقوق مدنی [دوره 35، شماره 58، 1395، صفحه 67-88]
جیمز رابرت براونمعرفی و بررسی نقادانه کتاب فلسفه ریاضیات براون [دوره 36، شماره 60، 1396، صفحه 103-120]
جنبش حقوق مدنیسنتزی از فلسفه، پژوهش در ریاضی، پژوهش در آموزش ریاضی، آموزش پیش دبستانی تا پایان دورۀ کارشناسی و جنبش حقوق مدنی [دوره 35، شماره 58، 1395، صفحه 67-88]
جهانی بودنِ ریاضیریاضیات: علم و هنر [دوره 37، شماره 62، 1397، صفحه 15-33]
جمع نسبیتی سرعتهاساختار جبری جمع در نظریه نسبیت [دوره 30، شماره 48، 1390، صفحه 1-22]
جمع مستقیمدربارۀ گروههایی که با زیرگروهی محض از خود یکریخت هستند [دوره 19، شماره 24، 1379، صفحه 21-27]
جایگشتطولانی ترین زیردنباله های صعودی و مدل الدوس - دیاکونیس - همرزلی [دوره 28، شماره 43، 1388، صفحه 1-34]
نگاشت یکنوا روی فضای باناخآشنایی با عملگرهای یکنوا و کاربرد آن در معادلات دیفرانسیل پاره ای [دوره 22، شماره 30، 1382، صفحه 13-34]
نگاشت چندمقداریروابط اندازه پذیر و معادلات عملگری تصادفی در فضاهای باناخ [دوره 30، شماره 48، 1390، صفحه 23-45]
نیمه مارتینگلتاریخچه انتگرال تصادفی و ریاضیات مالی از 1880 تا 1970 [دوره 25، شماره 36، 1385، صفحه 17-38]
نیاز فکورانهچارچوب برنامۀ درسی ریاضی مبتنی بر اصول دوگانی، نیازهای فکورانه و استدلال پی در پی [دوره 35، شماره 58، 1395، صفحه 113-125]
نیازهای فکریدو ادعای دوگان: اولی درباره یادگیری و دومی درباره تدریس (یا به عکس) (این مقاله از مجموعه مقالات فرهنگ و اندیشه ریاضی حذف شده است) [دوره 38، شماره 65، 1398]
نویزشفاف سازی تصاویر با استفاده از تجزیه مقادیر تکین و الگوریتم های بهینه سازی [دوره 31، شماره 50، 1391، صفحه 59-81]
نظریۀ اصالت مسئلهدو ادعای دوگان: اولی درباره یادگیری و دومی درباره تدریس (یا به عکس) (این مقاله از مجموعه مقالات فرهنگ و اندیشه ریاضی حذف شده است) [دوره 38، شماره 65، 1398]
نظریۀ بازی هاکاربرد رمزنگاری در نظریۀ بازی ها [دوره 38، شماره 64، 1398، صفحه 143-157]
نظریۀ بازی هاکلاه هایی برای فکر کردن: شعبده بازی ریاضیدانان با کلاه ها [دوره 38، شماره 65، 1398، صفحه 179-191]
نظریۀ بعدنگاهی تاریخی به پیدایش جبر نوین و برخی از بنیادی ترین دستاوردهای آن [دوره 36، شماره 60، 1396، صفحه 1-34]
نظریۀ رادیکال هانگاهی تاریخی به پیدایش جبر نوین و برخی از بنیادی ترین دستاوردهای آن [دوره 36، شماره 60، 1396، صفحه 1-34]
دستگاه معادلات دیوفانتیالگوریتم هایی برای محاسبه بزرگترین مقسوم علیه مشترک و کاربرد آنها در حل معادلات دیوفانتی خطی [دوره 21، شماره 28، 1381، صفحه 1-25]
ریاضیات دانشگاهینگاهی به دوره های کارشناسی ریاضیات در ایران [دوره 29، شماره 44، 1389، صفحه 91-106]
ریاضیات دبیرستانیسنتزی از فلسفه، پژوهش در ریاضی، پژوهش در آموزش ریاضی، آموزش پیش دبستانی تا پایان دورۀ کارشناسی و جنبش حقوق مدنی [دوره 35، شماره 58، 1395، صفحه 67-88]
ریاضیات دبیرستانییک ریاضیدان برای دبیرستان می نویسد [دوره 35، شماره 58، 1395، صفحه 103-111]
ریاضیات در فرانسهمصاحبه با هانری کارتان [دوره 18، شماره 23، 1378، صفحه 23-36]
ریاضیات در ایرانمصاحبه با دکتر سیاوش شهشهانی [دوره 39، شماره 66، 1399، صفحه 157-167]
شکاف دوگانیبرنامه ریزی خطی نیمه نامتناهی: الگوریتم های حل و کاربردها [دوره 28، شماره 43، 1388، صفحه 35-55]
شیوه های فهمیدندو ادعای دوگان: اولی درباره یادگیری و دومی درباره تدریس (یا به عکس) (این مقاله از مجموعه مقالات فرهنگ و اندیشه ریاضی حذف شده است) [دوره 38، شماره 65، 1398]
شیوه های تفکردو ادعای دوگان: اولی درباره یادگیری و دومی درباره تدریس (یا به عکس) (این مقاله از مجموعه مقالات فرهنگ و اندیشه ریاضی حذف شده است) [دوره 38، شماره 65، 1398]
کتاب های درسی ریاضی ایرانروند تغییرات برنامۀ درسی مدرسه ای و کتابهای درسی ریاضی ایران
با تأکید بر دورههای متوسطه [دوره 39، شماره 67، 1399، صفحه 41-60]
کتاب درسی ریاضیسیر تاریخی تألیف کتابهای درسی در ایران [دوره 35، شماره 58، 1395، صفحه 53-65]
کتاب درسی ریاضی؛ تاریخ ریاضیدربارۀ مطالب تاریخ علمی کتابهای درسی ریاضی متوسطۀ دوم [دوره 40، شماره 68، 1400، صفحه 79-100]
کد همینگکلاه هایی برای فکر کردن: شعبده بازی ریاضیدانان با کلاه ها [دوره 38، شماره 65، 1398، صفحه 179-191]
کد تکراریکلاه هایی برای فکر کردن: شعبده بازی ریاضیدانان با کلاه ها [دوره 38، شماره 65، 1398، صفحه 179-191]
مساله شانزدهم هیلبرت23 مساله هیلبرت و نگاهی به مساله شانزدهم آن [دوره 24، شماره 34، 1384، صفحه 33-47]
مساله شانزدهم هیلبرتارتباط مساله شانزدهم هیلبرت با انتگرالهای آبلی و چند روش برای بررسی یکنوایی نسبت دو انتگرال آبلی [دوره 23، شماره 32، 1383، صفحه 31-44]
مسائلطرح و حل مسئله [دوره 39، شماره 66، 1399، صفحه 181-182]
نگاشت یکنوا روی فضای باناخآشنایی با عملگرهای یکنوا و کاربرد آن در معادلات دیفرانسیل پاره ای [دوره 22، شماره 30، 1382، صفحه 13-34]
نگاشت چندمقداریروابط اندازه پذیر و معادلات عملگری تصادفی در فضاهای باناخ [دوره 30، شماره 48، 1390، صفحه 23-45]
نیمه مارتینگلتاریخچه انتگرال تصادفی و ریاضیات مالی از 1880 تا 1970 [دوره 25، شماره 36، 1385، صفحه 17-38]
نیاز فکورانهچارچوب برنامۀ درسی ریاضی مبتنی بر اصول دوگانی، نیازهای فکورانه و استدلال پی در پی [دوره 35، شماره 58، 1395، صفحه 113-125]
نیازهای فکریدو ادعای دوگان: اولی درباره یادگیری و دومی درباره تدریس (یا به عکس) (این مقاله از مجموعه مقالات فرهنگ و اندیشه ریاضی حذف شده است) [دوره 38، شماره 65، 1398]
نویزشفاف سازی تصاویر با استفاده از تجزیه مقادیر تکین و الگوریتم های بهینه سازی [دوره 31، شماره 50، 1391، صفحه 59-81]
نظریۀ اصالت مسئلهدو ادعای دوگان: اولی درباره یادگیری و دومی درباره تدریس (یا به عکس) (این مقاله از مجموعه مقالات فرهنگ و اندیشه ریاضی حذف شده است) [دوره 38، شماره 65، 1398]
نظریۀ بازی هاکاربرد رمزنگاری در نظریۀ بازی ها [دوره 38، شماره 64، 1398، صفحه 143-157]
نظریۀ بازی هاکلاه هایی برای فکر کردن: شعبده بازی ریاضیدانان با کلاه ها [دوره 38، شماره 65، 1398، صفحه 179-191]
نظریۀ بعدنگاهی تاریخی به پیدایش جبر نوین و برخی از بنیادی ترین دستاوردهای آن [دوره 36، شماره 60، 1396، صفحه 1-34]
نظریۀ رادیکال هانگاهی تاریخی به پیدایش جبر نوین و برخی از بنیادی ترین دستاوردهای آن [دوره 36، شماره 60، 1396، صفحه 1-34]