• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه
  • ثبت نام
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
فرهنگ و اندیشه ریاضی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 36 (1396)
دوره دوره 35 (1395)
شماره شماره 59
شماره شماره 58
دوره دوره 34 (1394)
دوره دوره 33 (1393)
دوره دوره 32 (1392)
دوره دوره 31 (1391)
دوره دوره 30 (1390)
دوره دوره 29 (1389)
دوره دوره 28 (1388)
دوره دوره 27 (1387)
دوره دوره 26 (1386)
دوره دوره 25 (1385)
دوره دوره 24 (1384)
دوره دوره 23 (1383)
دوره دوره 22 (1382)
دوره دوره 21 (1381)
دوره دوره 20 (1380)
دوره دوره 19 (1379)
دوره دوره 18 (1378)
نصر اصفهانی, رسول, اختری, فاطمه. (1395). چرا اثبات؟. فرهنگ و اندیشه ریاضی, 35(58), 127-134.
رسول نصر اصفهانی; فاطمه اختری. "چرا اثبات؟". فرهنگ و اندیشه ریاضی, 35, 58, 1395, 127-134.
نصر اصفهانی, رسول, اختری, فاطمه. (1395). 'چرا اثبات؟', فرهنگ و اندیشه ریاضی, 35(58), pp. 127-134.
نصر اصفهانی, رسول, اختری, فاطمه. چرا اثبات؟. فرهنگ و اندیشه ریاضی, 1395; 35(58): 127-134.

چرا اثبات؟

مقاله 7، دوره 35، شماره 58، بهار و تابستان 1395، صفحه 127-134  XML اصل مقاله (123 K)
نوع مقاله: ترجمه
نویسندگان
رسول نصر اصفهانی ؛ فاطمه اختری
دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشکده علوم ریاضی
چکیده
پروفسور رونده، استاد دانشگاه آلبرتای کانادا در رشتۀ ریاضی است. مقالات تخصصی وی بر اثرات متقابل آنالیز هارمونیک و آنالیز تابعی متمرکز است. مقالات عمومی رونده دربارۀ جنبه های فلسفی ریاضی نیز جالب توجه اند. از جمله مقالۀ حاضر که ضمن ارائۀ چند مثال، چرایی و چگونگی اثبات در ریاضی را شرح می دهد.
کلیدواژه‌ها
آموزش ریاضی؛ اثبات در ریاضی؛ برهان خلف؛ اثبات غیرمستقیم؛ اصول اقلیدس
موضوعات
منطق ریاضی؛ آموزش ریاضی
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 480
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 489
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.